Domaća zadaća 10 (1)

Domaća zadaća (10): Josipa Lisac, Nina Kraljić, Buntai i drugi

Domaća zadaća je tjedni odabir aktualnih domaćih i regionalnih singlova koje za vas biraju Ana Hotko (Mala truba), Maja Trstenjak (Sound Report) i Goran Komerički (Airplay Radio Chart). Svakoga četvrtka u podne na Deezeru objavljujemo novu listu, a dalje u tekstu pročitajte zašto smatramo da su baš te pjesme vrijedne vaše i naše pažnje. Pjesme s ovoga popisa možete preslušati na Deezeru, dok na Apple Musicu možete naći best of Domaće zadaće – naše aktualne i prethodne odabire. Deezer i Apple Music playere možete naći na kraju članka.

1. Josipa Lisac – “Daleko”

Daljine su važne. Prevažne čak. I ta hipnoza kojom će vas Josipa Lisac odvući u to daleko. Ono prošlo i ono buduće. S ciljem da nas suoči sa sadašnjim. Kada doživite pjesmu “Daleko” u onim smjerovima u kojima se ona kreće – angažiranom s jedne, i intimnom s druge strane – upitat ćete se gdje su granice između suočavanja s promjenom i nakanom borbe s rezultatom te promjene. Koliko smo se udaljili od nekadašnjih sebe i gdje je nestala divota ljudskog u nama? U odnosu na prirodu koja nas okružuje ili s pogledom prema bliskim očima koje su nas nekada kupale toplinom. Autorsko djelo Željke Veverec i Tonija Starešinića vodit će vas po rubu apokaliptičnog i putem vizuala. Taj video će naglasiti kako priroda može biti jednako okrutna – ako ne i okrutnija – prema onima koji su nemarni prema njoj. Sa stihovanim slikama sata u kuhinji i ogledala bez obraza, pjesma “Daleko” predstavlja jedan od najsnažnijih trenutaka angažmana domaće glazbe u godini globalnog nemira. (Goran Komerički)

2. Nina Kraljić – “Snaga”  

Pokušajte biti suzdržani kada slušate “Snagu” i uvidjet ćete kako vam je za takvo što – namjerenu hladnost i predviđenu distanciranost – potrebno izrazito puno snage. Jer, strast i sugestivnost kojom Nina Kraljić pristupa stihu pjesme osebujna je i grlena. Ljubavna emocija i posvećenost o kojoj pjeva toliko je snažna koliko i iskrena privrženost zbog koje odlazite na kraj svijeta. Onim putem u kojemu se svaka prepreka čini nemoćnim kamenčićem koji ćete otpuhnuti snagom volje. I kada u dramaturgiji skladanog nailazite na islandski motiv lave i obrise skandinavskih atmosfera, tada je samo jedno važno. Čisti ushit užitka u onome što “Snaga” sa sobom nosi. I jedna znatiželjna misao: kako bi Aurorina “Exist for Love” zvučala u Nininoj izvedbi? Jer voljeti znači živjeti i, mada se tako stidljivo čini, te žari ovome svijetu često manjka. (Goran Komerički)

3. Vinko Ćemeraš & Talvi Tuuli – “Samo da ti si tu”

Vinko Ćemeraš je u showu The Voice Hrvatska osvojio naklonost mentora i publike izvedbama pjesama kao što su „Pyro“ Kings of Leon i „Black“ Pearl Jama, a potom u finalu zakucao i pobijedio izvedbom svevremenske balade Srđana Sekulovića „Pelin i med“, koju je popularizirao Dino Dvornik. Logično je bilo da ta pjesma bude i prvi singl mladog pjevača, no u „Samo da ti si tu“ se predstavlja kao autor. Nisam pobornik struje koja inzistira na autorstvu izvođača, no drago mi je i osjeti se kada je izvođač barem dijelom kreator onoga što pjeva. Vinko ovdje djeluje jako uvjerljivo, a zahvaljujući Skansijevoj produkciji dobili smo jako dobar suvremeni pop rock singl. (Ana Hotko)

4. The Siids – Moments of Laughing

Dvojac The Siids inače je uloge podijelio tako da je Stane Grdaković glavni vokal i povremeno na udaraljkama, a Darko Terlević uglavnom prateći vokal i gitarist koji je glavni za synthom i ostalim elektroničkim čudesima. U ovom slučaju Stane prepušta središnje mjesto Darku, koji je i jedini autor ove pjesme. Točno se sjećam njihovog nastupa prije Borisa Štoka krajem 2018. u Tvornici kulture, još prije no što im je izašao album, i trenutka kad sam prvi put čula Darkov bariton u prvom planu. Od tada se zabavljam na njihovim nastupima promatrajući izraze lica drugih ljudi u publici kad Darko krene pjevati. Iako su se dečki zapravo dobro podijelili i regularna podjela uloga ima smisla, ovakav povremeni obrat je jako dobro došao. (Ana Hotko)

5. pocket palma – „Ima nema nas“

Luka i Anja naprosto ne staju. Ako ne rade svoju glazbu, onda sebi i nama uljepšavaju i krate dane u izolaciji odličnim obradama i projektom Drop of Comfort Sessions, te surađuju s drugim akterima domaće scene kojima gostuju na singlovima ili im rade remixeve. Odličan su primjer mladih ljudi koji su zajahali val kreative i čvrsto ga se drže. Sjajno je što su i u ovoj priči okupili još mladih kreativaca, pa im je tako ovaj ljetni sanjivi videospot radio dugogodišnji prijatelj i suradnik, fotograf Benjamin Strike, dok je jednu remix verziju (ukupno su dvije!) radio talentirani, a samozatajni Filip Majdak iz The Sepia Sisters. (Ana Hotko)

6. Senidah – „Ko je“

Senidah se vratila korijenima! Doduše, ne u potpunosti, no njen rokerski karakter podržan je akustičnom gitarom koja je sastavni dio minimalističke instrumentalne pozadine najnovije pjesme “Ko je”. I dok je zadržala prepoznatljiv vokalni stil, ovo je lagani iskorak iz sigurne zone, zreliji potez zbog kojeg bi oni istančanog glazbenog ukusa napokon mogli slušati njene interpretacije i bez oznake “guilty pleasure”. (Maja Trstenjak)

7. Buntai – “Njen svijet”

Emo trap na zagrebački način. Buntai slave nesretnu ljubav, neviniji i osjećajniji nego inače. Slatko i simpatično. Muška suza ponosno pada niz obraz, jer je ovaj put je ona ta koja je tražila blud i pare. (Maja Trstenjak)

8. Psihomodo pop – “Banana”

Mala se navukla na bananu. Psihomodo pop u svom klasičnom izdanju. Isprazni glavu. Čagica i veselje. (Maja Trstenjak)

9. Kandžija – “Nemoguće”

Nemoguće je, zapravo, opisati koliko se zdravog humora pronalazi u Kandžijinim pjesmama. I kako je dašak ismijavanja važnog i manje važnog sastavni dio razigranih rima vlasnika albuma Plafon. Koliko od mangupskog je prisutno u svježem primjeru pjesme koja će s radošću osvježiti ljetni radijski eter? Poigravanje s fenomenologijom influencerstva dodirna je točka za poruku kako je apsolutno sve moguće. Pa i ono nemoguće. Ako dovoljno vjerujete ili dovoljno uvjerite sve oko vas. Da ste uspješni i jednostavno neodoljivo nemogući. Polet plesnoga hip hopa s jasnim utjecajem disco glazbe idealno je štivo svakog radijskog selektora koji drži do sebe. Ili do mogućnosti da njegov radijski program odzvanja iz kabrioleta u vožnji pored jadranske obale. Nemoguće, reći ćete? Pa, dakle, u Hrvatskoj je sve moguće. (Goran Komerički)

10. An Na – “Tu”

Pogledajte video i odmah će vam biti jasno. Kadrovi najavnog spota JoomBoosove serije Teini dnevnici od regionalne youtube zvijezde učinili su Arianu Grande s pozama iz spota “Thank U, Next”. Zvukovi pjesme Tu vode istovremeno vas vode k recentnoj kombinaciji dance-pop hitova današnjeg doba. Anne Marie, Clean Bandit ili Rita Ora, svejedno. Tek, šarm koji okružuje cijelu ovu priču toliko je zamjetan, a refren toliko pamtljiv da ćemo lako zamisliti veću dvoranu publike “generacije z” kako uglas pjeva nehajne stihove o dokazivanju u ljubavi. Vedra pojavnost An Ne i produkcijska umješnost studija Republika – koji produkcijski potpisuje i Nelinu “Melodramu” – čine dobitnu kombinaciju za radijski eter, youtube rotaciju i streamanje na servisima čija se udobnost kod nas konačno primjećuje. Dokaz? Pjesma je uhvatila 1,3 milijuna pregleda u svega tjedan dana. I spotove reakcija na snimljeno. Baš onako kako to i biva u današnjem svijetu popularnog. (Goran Komerički)

 

Prijašnje Domaće zadaće:

1 2 3 4 5 6 7 8 9